Crossmediale Communicatie
Werk je graag met beeld, tekst en audio? Deze opleiding stoomt je klaar voor een baan als communicatieprofessional binnen een bedrijf of bureau.
De Associate degree-opleiding Crossmediale Communicatie is een praktische, tweejarige opleiding voor creatieve en ambitieuze doeners, waar je leert hoe je effectieve en creatieve content ontwikkelt. Centraal hierbij staan: creatief denken, vormgeven en de basistheorie van communiceren en crossmedia. Je werkt in deze praktijkgerichte opleiding aan sociaal maatschappelijke vraagstukken door beroepsproducten op te leveren die aansluiten bij de Sustainable Development Goals (SDG’s).
Je houdt je onder andere bezig met het ontwikkelen van een interactieve campagne, het organiseren van een evenement en het succesvol inzetten van social media. Je ontwikkelt een crossmediaal plan, waarmee je leert hoe je content voor verschillende media kunt inzetten om zo de doelgroep te stimuleren tot interactie en de relatie te versterken. Deze content ga je zelf ook maken. In de vorm van bijvoorbeeld een magazine, social media posts, podcasts, vlogs en nieuwsbrieven. In het tweede jaar staat het organiseren van een evenement centraal, inclusief het vinden van sponsoren en een locatie, het ontwikkelen van promotiematerialen, en het in goede banen leiden van het evenement zelf.
Na de opleiding kun je veel kanten op en kun je bijvoorbeeld aan de slag als communicatiemedewerker, social media manager, (online)marketeer of grafisch vormgever.
“Voor creatieve ambitieuze doeners.”
Meer informatie over de Associate degree-opleiding Crossmediale Communicatie vind je op deze pagina.
Duur en startmoment
2 jaar, september
Opleidingstype
Voltijd Associate degree, ook beschikbaar inĀ deeltijd
Taal
Nederlands