Sales & Accountmanagement

Sales & Accountmanagement

Heb je een passie voor sales, wil je leren hoe je dit toepast in jouw (toekomstige) baan? Of wil je een volgende stap zetten in jouw carrière? Deze opleiding maakt van jou dé commerciële professional.

Het vakgebied sales verandert in rap tempo. Door digitalisering verandert het oriëntatie- en koopproces van de klant. De klant wordt steeds slimmer en veeleisender. Om hierop in te kunnen spelen, moeten bedrijven hun verkoopproces aanpassen en op geheel nieuwe wijze relaties opbouwen met potentiële klanten. Dit vraagt ook om een ander type verkoper. Meer dan ooit hebben bedrijven proactieve mensen met een brede kennis van salestoepassingen en een specialisme in het koop- en verkoopproces nodig, die kunnen inspelen op de flexibiliteitseisen van de consument.

De tweejarige Associate degree-opleiding Sales & Accountmanagement speelt in op deze ontwikkelingen. De opleiding is opgebouwd vanuit het principe dat een goede verkoper niet alleen beschikt over kennis, maar zich juist onderscheidt op vaardigheden en houding. Daarom staat bij de Ad Sales & Accountmanagement niet alleen de theorie, maar juist ook het ontwikkelen van salesvaardigheden en het creëren van een goede saleshouding centraal.

Tijdens de opleiding komen alle fases voor zowel het werven als het behouden van klanten aan bod: oriëntatie, marketing, sales, aftersales, klantbelevingsmanagement, accountmanagement en verkoopleiderschap.

In samenwerking met het bedrijfsleven, krijg jij tools om het beste uit jezelf te halen. Het ontwikkelen van je vaardigheden leer je vooral door te doen. Daarom is in het programma van de voltijdopleiding veel praktijkervaring in de vorm van stages opgenomen.

“Lef, commercieel en overtuigend.”

Meer informatie over de Associate degree-opleiding Sales & Accountmanagement – en de bijbehorende werkeisen – vind je op deze pagina.

Duur en startmoment
2 jaar, september

Opleidingstype
Voltijd Associate degree, ook beschikbaar in deeltijd

Taal
Nederlands

Deel deze opleiding